2024 2025 SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU
Prof.Dr.Tuğgeneral Cevdet Demirkol Ayhan Demirkol Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 2024-2025 eğitim öğretim yılı Sene Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı aşağıda yer alan gündem maddeleri ile 02 Eylül 2024 Pazartesi günü saat 10:00'da okulumuz konferans salonunda yapılacaktır. Tüm öğretmenlerimizin gündem maddelerini değerlendirerek toplantıya hazırlıklı olarak katılmaları hususunda;
PROF.DR.TUĞGENERAL CEVDET DEMİRKOL AYHAN DEMİRKOL MTAL
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI
Toplantı Tarihi:02.09.2024
Toplantı Saati: 10.00
Toplantı Yeri: Konferans Salonu
GÜNDEM MADDELERİ
01-)Açılış ve yoklama.
02-)Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın Okunması
03-)Gündem maddelerinin okunması ve varsa ilave edilecek maddelerin belirlenmesi.
04-)Kurul yazmanlarının seçimi. (2 asil - 2 yedek üye)
05-)Okulumuza atanan öğretmenlerin tanıtılması ve ayrılan öğretmeler hakkında bilgilendirme
06-)Müdür Yardımcılarının görev dağılımları hakkında bilgi verilmesi
07-)Eğitimle ilgili anayasa, kanun ve yönetmeliklerin okunması kapsamında;
*Anayasamızın eğitim ile ilgili (24,42,58. ve 59.m) maddelerinin okunması,
*1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk Milli Eğitimin Genel Amaçları 1-14. ve 55. Maddeleri
*Personelin Görev ve Sorumlulukları ile ilgili 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 7. 15. 26. 27. 31. 104. 105 ve 125.`i ve Öğretmen izin işlemleri (102.103.104.105.106.107 ve 108.maddeleri) okunması vb ve yönetmeliklerin yönetici-öğretmen ve öğrencileri ilgilendiren bölümleri; okulun kuruluş amaçlarının; eğitim-öğretim-yönetimle ilgili önemli görülen genelge ve yazılarının okunup açıklanması
*Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5-19, 77-94, 107-224 maddelerinin *Bakanlık kararları, mevzuat değişiklikleri, ilgili mevzuat, MEBBİS, e-Okul ve EBYS vb. uygulamaları hk. maddelerinokunması ve bilgi verilmesi,
08-)Bakanlığımızın “02-06 Eylül 2024 Mesleki Çalışma Dönemi” konulu yazısına göre mesleki çalışma döneminin planlanması
09-)Bir önceki kurulda alınan kararlarının gözden geçirilmesi.
10-)2024-2025 eğitim-öğretim yılında başarıyı arttıracak çalışmaların belirlenmesi.
11-)Atatürk İlke ve İnkılâplarının öğretim esasları ile öğretim programlarında yer alması gereken Atatürkçülük ile ilgili konulara derslerde yer verilmesi hususlarının açıklanması. (2104 ve 2488 Sayılı Tebliğler Dergisi)
12-)Okulun genel işleyişi ile ilgili hususların ele alınıp görüşülmesi;
a) Öğrencilerin Derslere giriş-çıkışlarda dikkat edilecek hususlar, devam ve devamsızlık, geç kalma ve derse alınma şekli kapsamında; 2023-2024 E.Ö.Y değerlendirilmesi, Derse geç gelen öğrencilerin derse kabul şekli, Derslerde öğrencilerin yoklamalarının yapılması ve ders defterinin doldurulması, derse geç kalan öğrencilerin yoklama fişlerine nasıl yazılacağı, Dersten öğrenci çağrılma şeklinin nasıl olacağı, Ders defterlerine işlenen konuların ayrıntılı yazılıp imzalanması(kazanımların açık ve tam adıyla yazılması), karalama veya silme vb. hususlarının eğitim öğretim yılı başında alınacak kararlar kapsamında, 2024-2025 EÖY için belirlenmesi (O.Ö.K.Y.Mad.35,36) - (O.Ö.K.Y. Madde 86 /4/h al bentti)
b) Devamsızlık ve İlişik Kesme. (Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin bölümüyleilgili,36.Maddesi).
c) Öğrencilerin; cep telefonu / Teknolojik aletlerin kullanımı ile ilgili hususlarda izlenecek ortak prensipler ve kararların alınması,(Bakanlığın güvenli okul kapsamında yayınladığı Okullarda Güvenlik Önlemlerinin Alınması 2018/10 genelgesinin y maddesi doğrultusunda 2024/53 sayılı genelge de 28. Öğrencilerin dijital imkânlardan doğru bir şekilde yararlanmasına yönelik rehberlik çalışmalarına ağırlık verilecek, dijital bağımlılığa neden olan etkenlere karşı farkındalıkları artırılacak; bir önceki yıl başlattığımız öğrencilerimizin sınıf içinde cep telefonu bulundurmamalarına yönelik uygulamaya devam edilecek okul içinde dersleri aksatacak şekilde cep telefonu kullanılmamasına yönelik tedbirler alınacaktır. Ödev ya da benzeri bilgilendirmelerde sosyal medya uygulamalarının kullanımından kaçınılacak ve bu hususta öğrencilere ve velilere gerekli bilgilendirmeler yapılacaktır.)
d) Ölçme ve değerlendirme esasları, yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili açıklamalar.(Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 43-44-45-47-48-49. Maddeleri) (Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar, sorumluluk sınavlarının planlanması, bu çalışmaların teslim tarihlerinin belirlenerek e-okula işlenmesi) Proje ve Performans ödevlerinin değerlendirme çizelgelerinin belirlenmesi ve karara bağlanması, Proje ve Performans ödevlerinin dağılımı teslimi vb. konularda dikkat edilecek hususların belirlenip karara bağlanması(O.Ö.K.Y.Mad.50/1,2,3,…….8),
e) Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar.(Ortaöğretim kurumları Yönetmeliği 50. Maddesi)
f) Okulda, ilde, ulusal ve uluslararası alanda yapılan yarışma sonuçlarının, sosyal – kültürel – sanatsal ve sportif etkinliklerin değerlendirilmesi ve bu eğitim – öğretim yılında yapılacak çalışmaların planlanması.
g) Okul ve çevrede Türkçenin doğru, güzel, etkili ve kurallarına uygun olarak kullanılması.
h) Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri.
13-)Son üç öğretim yılına göre mezunların üst öğretim kurumlarına yerleşme durumlarının sayısal verilere göre değerlendirilmesi; 2025 TYT ve AYT’de başarıyı artırmak için alınacak tedbirlerin belirlenmesi.
14-)Öğrencilere, okulun eşyası, ders araç–gereci, makine ve teçhizatın korunması, kullanılması ve bakımı yönünde iyi alışkanlıklar kazandırılması hususunda görüşmeler yapılması; okulun tertip –düzen ve temizliğinde izlenecek ortak prensipler.
15-)Öğretmen, öğrenci ve personelinin kılık – kıyafet davranışları bakımından uymaları gereken hususlar/Okul forması değişikliği (27.11.2012 tarihli ve 28480 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmelik25/10/1982 tarihli ve 17849 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmelik (Değişiklik : 08/10/2013 – 28789 tarih ve sayılı Resmi Gazete)
16-)Öğretmen ve öğrenci nöbet hizmetleri/ Öğretmen nöbetlerinde uyulması gereken esasların görüşülüp karara bağlanması ve nöbet süresinde çeşitli nedenlerden dolayı boş geçen derslerin tamamlanmasındaki uygulamanın görüşülmesi(O.Ö.K.Y.Mad.86./4/ö-91.)
(Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği: 33 ve 91. Maddeleri)
17-)Öğretmenlerin izin – rapor işlemleri ; (Milli Eğitim Bakanlığı Personeli İzin Yönergesi / Devlet Memurlarına Verilecek Hastalık Raporları İle Hastalık ve Refakat İznine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik - 7. Maddenin 3. Fıkrası)
18-)Bakanlığımız ile Türk Standartları Enstitüsü (TSE) iş birliğinde hazırlanan “Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Kılavuzu” na uygun olarak planlaması ve “Okulum Temiz” ve “Sıfır Atık” belgelendirme programı yıl boyunca uygulanması, 2024-2025 için yapılacak çalışmaların görüşülmesi ve kararların alınması,
19-)2024–2025 Öğretim Yılında faaliyet gösterecek kulüplerin ve kulüp etkinliklerinde görev alacak danışman öğretmenlerin belirlenmesi; (Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği 47/g; Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin ilgili Maddesi)
20-)3308 sayılı yasa kapsamında yapılacak çalışmaların görüşülmesi.
21-)Mesleki Açık Lise ve MESEM uygulamaları hakkında bilgi,görüş ve öneriler
22-)Koordinatör öğretmen görev ve sorumluluklarının görüşülmesi, staj uygulama esasları
23-) Atölye ve laboratuvarların teknik durumunun ve kapasitesinin değerlendirilmesi, varsa ihtiyaçlarla ilgili kararların alınması..
24-) Yaz döneminde okulumuzda yapılan çalışmalar hakkında bilgilendirme
25-)Okulumuz İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kurul çalışmalarının değerlendirilmesi ve yapılması planlanan çalışmalar.
26-) Velilerin okul ziyaretleri ve öğretmenlerle görüşmelerinin nitelikli, düzenli ve sağlıklı olması için bu ziyaretler, eğitim-öğretim faaliyetlerini aksatmayacak şekilde Bakanlığımız ya da ücretsiz Okul Randevu sistemi üzerinden yürütülmesi kapsamında, planlanan yüz yüze veya çevrim içi görüşme Sistemi ve toplantılar dışında, velilerin okul içinde bulunmamaları hususunda uygulanacak kararları ve gerekli tedbirlerin görüşülmesi,
27-) Millî Eğitim Bakanlığınca öğretmen ve öğrencilerimize dağıtımı yapılan ders araç-gereçleri, ders kitapları ve yardımcı kaynakların okul ve kurumlara zamanında teslim edilmesinin sağlanması. Kitapların temiz ve düzenli kullanılması teşvik edilmesi, sıfır atık projesi kapsamında yılsonunda okullara teslim edilmesine yönelik tedbirler alınması. Ders kitabı, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyalleri, Bakanlıkça ücretsiz dağıtımı yapılan kaynaklar dışındaki materyallerin okullarda/kurumlarda reklam ve tanıtımının yapılmaması, öğrencilerimize aldırılmaması ve velilere maddi külfet oluşturacak uygulamalardan kaçınılması hususunun görüşülmesi
28-)Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin görüşülmesi ve bu perspektiften ülkemizin gelecek vizyonu doğrultusunda yeni eserlerin, bilim, kültür, sanayi ve teknoloji alanındaki gelişmelerin tanıtımının yapılması; müze ve ören yerleri, tarihi eserler ve camiler, kaleler, şehitlikler, kütüphaneler, bilim merkezleri, üniversiteler vb. şehirlerimizin tarihi ve kültürel mekânlarının ziyaret edilmesi sağlanması.
29-) Zümre Öğretmenler Kurullarının toplantı tarihleri, derslerin işlenişinde uygulanacak yöntem ve tekniklerin zümrelerde belirlenmesi, Zümre öğretmenler kurulu toplantı tarihleri ile usullerinin görüşülmesi ve alınacak kararlarının ilgili yönetmeliklere göre yapılması ve idareye teslim tarihinin belirlenmesi(O.Ö.K.Y Mad.111 ve Eğitim Kurulları ve zümreler yönergesi 12.madde),
30-) Zümre Başkanlar Kurulunun oluşturulması/Okul zümre başkanlarının seçimi
31-) Sınıf veya şube öğretmenler kurulunun oluşumu ve toplantı tarihinin belirlenmesi,(O.Ö.Y.110 Maddesi, Eğitim Kurulları ve zümreler yönergesi 10.madde –ŞÖK ve SÖK)
32-)- Toplam kalite yönetimi, okul gelişim ve yönetim ekibinin çalışmaları ve stratejik planla ilgili çalışmaların değerlendirilmesi,
33- Okul Aile Birliği toplantısı(Ekim ayı içerisinde), genel veli toplantısı ve sınıf veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi, (Velilerin okul ziyaretleri ve öğretmenlerle görüşmelerinin daha nitelikli, düzenli ve sağlıklı olması için okullar tarafından planlamalar yapılması, ziyaretler için eğitim öğretim faaliyetlerini aksatmayacak şekilde zaman çizelgesi oluşturulması.)
34- Ders dışı eğitim çalışmalarına dair esasların açıklanması ve egzersiz çalışması yapacak öğretmenlerin uyacağı kuralların belirtilmesi,
35- 2024–2025 Eğitim-Öğretim yılında yapılacak proje çalışmaları ve tamamlanmış projeler. Yurtiçi ve yurtdışında düzenlenecek bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler ve yarışmalar hakkında alınacak kararlar, spor sahalarının tedbirler kapsamında kullanımı,
36- Sivil savunma ve okulun sabotajlara karşı korunmasıyla ilgili kurulan veya kurulacak ekiplerin belirlenerek görevlerinin okunması, Sağlık Kurulu, İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili konuları,
37-)Okul Aile Birliğinin çalışmaları ve uygulamalarının değerlendirilmesi.
38-))Okulun özelliğine göre gerekli olan komisyon ve kurullarda görev alacak öğretmenlerin seçilmesi /görevlendirilmesi; ( Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 107. Madde)
a) Öğrenci Ödül ve Disiplin Kuruluna (2) asil (3) yedek Öğretmenin Seçimi; (Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 185. Maddesi)
b) Onur Kurulu Başkanlığına (1) asil (1) yedek öğretmenin seçimi.(Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 182. Maddesi),
c) Kontenjan belirleme, kayıt kabul ve nakil komisyonu.(Bölüm şefleri ve rehber öğretmenler)
ç) Okul-Aile Birliği Denetim Kurulu Üyeliğine öğretmenler arasından (2) asil (2) yedek üye seçimi ( Milli Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliğinin 14.maddesi)
d) Muayene, teslim alma ve sayım komisyonuna / kuruluna (3) asil (2) yedek üye seçimi;(MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 119. Maddesi–Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Pansiyonları Yönetmeliğinin 16. Maddesi)
e) İhale-Satın alma komisyonuna (4) asil ve (2) yedek üye öğretmen seçimi (4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 6.maddesi)
f) Taşınır Değer Tespit Komisyonuna (2) asil (2) yedek öğretmen seçimi (Taşınır Mal Yönetmeliğinin 13. Maddesinin 3. Fıkrası)
g) Taşınır Mal Sayım Kurulu (2 asil ) (2)yedek öğretmen seçimi. (Taşınır Mal Yönetmeliğinin 32. Maddesinin 2. Fıkrası)
h) Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu üyeliğine her sınıf seviyesinden birer sınıf rehber öğretmen temsilcisi ve Okul Öğrenci Ödül ve Disiplin Kurul üyeleri arasından bir öğretmen seçilmesi. (MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinin 45. Maddesi)
ı) Sosyal Etkinlikler Kuruluna (3) asil (3) yedek danışman öğretmen seçimi.(Sosyal Etkinlikler Kurulunun 6.maddesi) Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin okunması, açıklanması ve kurulacak kulüplerin danışman öğretmenlerinin belirlenmesi, (Sosyal Etkinlikler Kurulu, ilgili yönetmelik doğrultusunda sene başı şube öğretmenler kurulu toplantısında sosyal etkinlikleri planlamak ve yürütülmesini koordine etmek amacıyla oluşturulması. Öğrencilerin sosyal sorumluluk programı ve topluma hizmet çalışmaları kapsamında gerçekleştirdikleri sosyal etkinliklerin, e-okul sistemi içerisinde bulunan Sosyal Etkinlik Modülüne kayıt edilmesinin sağlanması.)
i) Anılacak ya da kutlanacak belirli gün ve haftaların güncellenen MEB Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin ekindeki (EK-8) listesinden seçilerek belirlenmesi. Belirlenen anılacak ya da kutlanacak belirli gün ve haftaların hazırlanmasında görevlendirilecek kişilerin tespiti. (MEB Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin 18 ve 19. Maddeleri ) Törenlerde görev alacak öğretmenlerin belirlenmesi/Tören Kutlama Komisyonu
j) İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Kuruluna, Bölüm Alan Şeflerinin İçinden Seçilmiş veya Atanmış Temsilciden (1) asil (1) yedek üye öğretmen seçimi, Sivil Savunma Kulübü Rehber Öğretmenlerinden (1) asil (1) yedek üye öğretmen seçimi.
k) Okul Gelişim Yönetim ekibinin oluşturulması (Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 120 .Maddesi) (en az 2 öğretmen, 1 rehberlik öğretmeni seçimi)
l)Okullarda çıkarılacak dergi, gazete ve yıllıklarda yer alacak yazıların incelenmesi için oluşturulan eser inceleme kuruluna (2) asil, (2) yedek öğretmen seçimi; (MEB Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin 12. Maddesi)
m) Değerler Eğitimi Komisyonuna (1) rehberlik öğretmeni ile her sınıf seviyesinden bir sınıf – rehber öğretmeninin seçimi. (MEB Değerler Eğitimi Yönergesinin 4. Maddesinin (g) fıkrası.)
n)Okul kütüphanesi kitap denetimi ve kaynakların tespiti komisyonu.(2)asil (2) yedek öğretmen seçimi.
o)Tanıtım, mezunları izleme, mesleki rehberlik ve danışma, kardeş okul uygulama komisyonu.(Bölüm şefleri ve rehber öğretmenler)
ö) Mezuniyet töreni ve yıllık hazırlama komisyonu.(Bölüm şefleri)ve (1) öğretmen seçimi.
p) Kantin Denetleme Komisyonuna tercihen Sağlık / Biyoloji öğretmenleri arasından (1) asil ve (1) yedek üye öğretmenin seçimi. ( MEB Sağlık İşleri Daire Başkanlığının 17 Nisan 2014 Tarihli 2007/33 Sayılı Okul Kantinlerinin Denetimi ve Uyulacak Hijyen Kuralları konulu Genelgesi)
r) Servis Denetleme Komisyonu seçimi (2) asil (2) yedek öğretmen seçimi.
s) Yardıma muhtaç öğrencilerin ve burs alacak öğrencilerin tespit komisyonu.(2) asil (2) yedek öğretmen seçimi.
ş) WEB Yayın Ekibi kuruluna, 4 Öğretmen görevlendirilmesi.
t) Bilgi Kültür Yarışmalarına Öğrenci Hazırlama Komisyonuna (3) asil, (3) yedek öğretmen seçimi
u) Deneme sınavı yapma, değerlendirme ve analiz kuruluna (2) asil, (2) yedek öğretmen seçimi.
ü) eTwinning, TÜBİTAK, Robot Yarışması vb. Okul Proje Hazırlama Kurulunda görev alacak öğretmenlerin tespiti. (En az 5 Öğretmen)
v) Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi ve Enfeksiyonu Önleme Komisyonu, Okulum Temiz Projesi kapsamında görev alacak öğretmenlerin tespiti. (Fen Grubu Öğretmenleri başta olmak üzere yeterli sayıda öğretmen)
y) Ayıklama ve İmha Komisyonu için üçer asil ve yedek üye öğretmenin seçimi (Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik 33.madde) ile Bakım, Onarım, Ayıklama Komisyonu için bir asil bir yedek öğretmen seçilmesi (MEB Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği 12. Madde)
z) Okulumuz Spor Kulübü Yönetim Kurulu için üç asil üç yedek üye öğretmenin seçimi (Okul Spor Kulüpleri Yönetmeliği 11.madde)
w) İşletme Belirleme Komisyonu için ilgili alan/bölüm, atölye ve laboratuvar şefiyle bir alan öğretmen seçimi. (Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 140. Maddesi ) <
39- Öğretmenlerin performanslarını artırmak amacıyla her öğretim yılında/ Dönemde en az bir defa dersleri izleme ve rehberlik etme kapsamında yapılacak çalışmanın planlamasının görüşülmesi. (O.Ö.K.Y Mad.78/4/d alt bentti) (13.09.2022 tarih ve E-67951427-20-57577443 sayılı yazı Millî Eğitim Bakanlığı eğitim Ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge kapsamında ders planlarının hazırlanması sunulması vb.
40-)Dilek ve Temenniler/Kapanış
Burcu KAHRAMANOĞLU TARAKÇI
Okul Müdürü