Okulumuz tarafından hazırlanmış olan ve Ulusal Ajans tarafından desteklenmeye layık bulunan ve 2017-1-TR01-KA102-040972 sayılı ve “Mesleki Becerilerin Geliştirilerek Öğrencilerin İşgücü Piyasasına Hazırlanması” isimli Erasmus Plus Mesleki Eğitim Hareketliliği projesi kapsamında 06-19 Ocak 2018 (yolculuk dahil 14 gün) tarihleri arasında Braga / Portekiz’ de , 04-17 ŞUBAT 2018 (yolculuk dahil 14 gün) tarihleri arasında Milan/İtalya’ da ve 20 Mayıs-2 Haziran 2018 (yolculuk dahil 14 gün) tarihleri arasında Yunanistan/Girit’ te yapılacak olan staj faaliyetine toplam 24 öğrenci ve 6 öğretmenimiz katılacaktır.
Projemiz kapsamında yapılması planlanan pratik ve lojistik destek konuları okulumuz ve yurt dışı ortaklar tarafından istişareli olarak gerçekleştirilecektir. Okulumuzun proje komisyonu ve yurt dışı ortakların proje koordinatörleri bu konuda aktif olarak çalışacaklardır. Aşamalı olarak yapılacak faaliyetler kapsamında;
1- Yurt dışı ortaklarla yapılacak online toplantılar: Okulumuz komisyonunca yönetilecektir. Projenin ilk ayında 3 ayrı ortakla 3ayrı online toplantı düzenlenecektir. Bu toplantılarda staj programı ve tarihleri gözden geçirilecek ve gerektiği durumda staj tarihi değiştirilebilecektir. Ortaklara düşen görev ve sorumluluklar bir kez daha hatırlatılarak buna ilişkin sözleşmeler imzalanacaktır. Bu aşamada konaklama, hava alanı transferi, yerel ulaşım vb. pratik düzenlemeler ile ile ilgili bilgi alınıp ilgili konaklama yerlerinin linkleri alınacaktır.
2-Öğrenci ve veli bilgilendirmeleri: Bir sonraki aşamada öğrenci ve veliler ile gidilecek ülkeler, staj programı, konaklama yerlerinin linkleri, ulaşımın ve diğer kültürel organizasyonların nasıl olacağı konusunda bilgilendirileceklerdir. Aynı zamanda öğrencilerden istenen bilgi, belge ve sözleşmeler konusunda da bilgilendirilecek ve istendiği durumda bu evrakların hazır olması gerektiği kendilerine bildirilecektir. Bu aşamada öğrenciler ile Katılımcı Öğrenme Sözleşmeleri imzalanacaktır.
3-Valilik Olurları ve Hizmet Pasaportu Başvuruları: Erasmus Plus projeleri kapsamında Valilik hem öğrenciler hem de refakatçi öğretmenler için hizmet pasaportu verebilmektedir. Bu kapsamda katılımcılarımız için vize başvurusuna gerek kalmayacaktır.Başvuru için öncelikle yurt dışı ortaklardan Davet Mektubu istenecektir. Daha sonra Valilik Oluru için İlçe Milli Eğitim, Kaymakamlık, İl Milli Eğitim ve Valilik yazışmaları yapılacak, bu yazışmalara davet mektupları, katılımcı listeleri ve Ulusal Ajans ile olan sözleşme eklenecektir. Olur alındıktan sonra Emniyet Müdürlüğüne biometrik fotoğraf ve hizmet pasaportu talep formları ile birlikte toplu başvurular yapılacaktır. Her bir hareketlilikten iki hafta önce gerekli pasaport başvuruları yapılacaktır.
4-Seyahat organizasyonları: Katılımcı listeleri oluşturulduktan sonra yine proje komisyonumuz tarafından seyahat organizasyonları gerçekleştirilecektir. Okulumuzun Antalya´da yer alması ve Antalya hava alanında yurt dışı Avrupa uçuşlarının rahat bir şekilde bulunması öğrencilerin havaalanına ulaşmasını ve seyehat organizasyonunun yapılmasını kolaylaştıracaktır. Öğrencilerin hava alanına ulaşması için Antalya Kepez´den bir araç kiralanacak olup uçuş saatinden en az 2 saat önce öğrencilerin hava alanında hazır bulunmaları sağlanacaktır. Uçuş öncesinde katılımcılar uçakla seyahat, uçuş kuralları, pasaport kontrolleri, bagaj hakları vb. konularda bilgilendirileceklerdir. Seyahat süresince öğrencilerin en az 30.000 Euro tutarında seyahat sigortaları yaptırılacak yurt dışı çıkış harçları hava alanında refakatçi öğretmen tarafından ödenecektir. Uçuş öncesinde tarih ve saatleri içeren e-biletler öğrenci e-maillerine gönderilecektir.
5-Staj programı pratik düzenlemeleri: Programa ilişkin detaylar, konaklama, ulaşım, hava alanı transferi sağlama, Türk adet,usul ve geleneklerine ilişkin yeme-içme organizasyonları düzenleme gibi pratik düzenlemeler okulumuzun bilgisi dahilinde yurt dışı ortakların kontrolünde olacaktır. Tüm düzenlemeler ilişkin bilgi, döküman ve linklerin okulumuza gönderilmesi istenecektir ve tüm bu bu bilgiler katılımcı ve aileleri ile paylaşılacaktır.
6- Güvenlik/koruma ve izleme/değerlendirme: Staj süresince öğrencilerin koruma ve güvenlikleri hem refakatçi öğretmenler hem de yurt dışı ortak kurumun görevlendirdiği uzman kişi tarafından gerçekleştirilecektir. Seyahat öncesinde gidilecek ülkelerin yasal prosedürleri, uyulması gereken kurallar, acil birimlerin iletişim numaraları vb. konularda katılımcılar bilgilendirilecek, refakatçi öğretmenler 24 saat öğrenciler ile aynı binada konaklama yapacak, acil bir durumda müdahale edebileceklerdir. Acil durumlarda katılımcılarımız yurt dışı ortağın görevlendirdiği uzmana da 7/24 saat ulaşabileceklerdir. Seyahat sigortaları da olası bir sağlık probleminde maddi anlamda destek sağlayacaktır. Ayrıca staj programının izlenmesi ve değerlendirilmesinde de refakatçi öğretmenler ve görevli uzman kişiler aktif olarak rol alacaklardır.
Projemizin Ulusal Ajans tarafından onay almasıyla birlikte proje komisyon ekibimiz katılımcılarımızın seçimi konusunda çalışmalara başlayacaklardır. Seçim aşaması belirtilen kriterler dahilinde gerçekleştikten sonra proje komisyonumuz tarih ve saati belirliyerek projenin konusu, amacı, içeriği, yurt dışı ülke ve ortak kurumlar ve staj programının gerçekleştirileceği ülkedeki konaklama ve diğer pratik düzenlemeler ilgili katılımcıları bilgilendirmek üzere toplantılar düzenleyecektir. Aynı zamanda bu toplantılarda staj programına katılacak öğrencilerin gidecekleri ülkelerin ilgili tarihlerdeki mevsimsel durumu, öğrencilerin yanlarına alması gereken giyecek vb kişisel eşyaları, yurt dışında uyması gereken kuralları, uçuş esnasında yanında bulundurmaları gereken evrakları, öğrenci dosyasında neler olması gerektiği, yurt dışında aileleri ile nasıl iletişim sağlayabilecekleri, hatlarını yurt dışına açtırmaları gerektiği konusunda da katılımcılar bilgilendirilecektir. Bu aşamada öğrencilerin sağlık durumlarının yurt dışına çıkmak için uygun olup olmadığının kontrolü de yapılacaktır.
HAZIRLIK
Planlanan uygulama takvimine göre projenin 3. ayı olan Kasım 2017 ayında öğrencilerimize verilecek dilsel, kültürel ve pedagojik hazırlık eğitimleri süreci de başlayacaktır.
Yabancı Dil ( İngilizce ) Hazırlığı: Katılımcı öğrencileri seçme aşamasında öğrencilerde temel düzeyde İngilizce bilme şartı aranacaktır. Öğrencilerimizin bir çoğunun yabancı dil seviyesi oldukça düşüktür fakat temel düzeyi olmayan bir öğrencinin yabancı dilini geliştirmek oldukça güçtür. Bu sebeple az da olsa dil bilgisine sahip öğrenciler seçilecektir. Bu ihtiyaca yönelik olarak öğrencilerimizin staj faaliyetleri öncesinde yabancı dil bilgilerini geliştirmeye yönelik hazırlık eğitimleri gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin verilecek olan eğitimden en iyi şekilde faydalanmalarını sağlamak amacıyla dilsel becerilerinin görecekleri mesleki eğitim için yeterli seviyeye ulaştırılması gerekmektedir. Temel ve mesleki dilsel bilgileri tekrarlatmayı içeren hızlandırılmış bir biçimde gerçekleştirilecek yabancı dil eğitimleri haftada 12 saat olmak üzere toplam 48 saat sürecektir. Eğitimler hafta sonları düzenlenecektir. Eğitimler okulumuzun İngilizce öğretmenleri tarafından düzenlenecektir.
Kültürel Hazırlık: Staj programının düzenleneceği ülkeler olan İtalya, Portekiz ve Yunanistan´ın sosyal, ekonomik, politik ve kültürel yapılarına ilişkin verilecek bilgiler kültürel hazırlık kapsamında olacaktır. Sunumlar eşliğinde gerçekleşecek eğitimlerde sunumların görsel araçlarla desteklenmesine dikkat edilecek, yurt dışı ortaklarımızın katkıları ile oluşturan şehir planı ve tanıtımı öğrencilerimize dağıtılacaktır. Bu bağlamda öğrencilerimizin staj programı faaliyetlerinden mesleki eğitimin yanı sıra beklentilerini ifade etmeleri ve katılacakları kültürel etkinlikler ile ilgili bilgilendirilmeleri sağlanacaktır. Ayrıca katılımcı öğrencilerimizin farklı kültür ve hayat tarzlarına olan yaklaşımları gözlemlenerek ulusal kimliklerinin yanısıra dünya vatandaşlığı bilincinin oluşması ve hayat boyu öğrenme programının mantığının kavranması sağlanacaktır. Bu hazırlıkların yürütülmesinden proje komisyonumuz sorumlu olacaktır.
Pedagojik Hazırlık: Pedagojik hazırlık kapsamında öğrencilerimize kendi alanları ve staj programları dahilinde mesleklerinin önemi ve bu mesleğin ulusal, uluslararası ve Avrupa boyutunda sektörel durumu anlatılacaktır. Bu süreç öğrencilerimizin kendi mesleki alanlarına ve kariyer hayallerine ilişkin duygu ve düşüncelerini de aktarabileceği karşılıklı bir konuşma ortamı çerçevesinde gerçekleştirilecektir. Hazırlık eğitimleri proje komisyonumuz tarafından gerçekleştirilecektir.
PROJE KAPSAMI DETAYLARI
Aile ve tüketici hizmetleri- 7 öğrenci 2 refakatçi- Portekiz (sosyal destek hizmetler-yaşlı bakımı)
1. hafta:
1. gün: Staj programının tanıtılması, Portekiz sosyal destek hizmetleri konusunda sunum ve tanıtımlar
2. gün: Aile ve tüketici hizmetlerinin tanımı, istihdam alanları, yaşlı bakım standartları
3. gün: Yaşlılıkta görülebilen sosyal ve duygusal uyum problemleri ve bu problemlerin çözüm teknikleri
4. gün: Yaşlılıkta ilişki kesme, etkinlik ve rol bırakma kuramları
5. gün: Yaşlılıkta süreklilik ve toplumsal değiş-tokuş kuramları
Haftasonu: Kültürel ziyaret ve değerlendirme toplantıları
2. hafta:
1. gün: Yaşlı bireylerde sosyal uyumu etkileyen faktörler(eğitim, gelir düzeyi, meslek vb.), yaşlılığa karşı tutum
2. gün: Yaşlı bireylerin duygusal uyum problemlerinin nedenleri, yaşlılıkta görülen duygusal problemler (uyku bozuklukları, öğrenme ve hatırlama güçlüğü, depresyon vb.)
3. gün: Demans(bunama) ve önleme yöntemleri(kitap, dergi vb okuma, araştırma yapma vb. )
4. gün: Yaşlılara yönelik sosyal etkinlikler geliştirme, yaşlıların hayata dair bağlılık ve motivasyonlarını artırma
5. gün: Avrupada ve özellikle Portekiz´de yaşlılara yönelik yapılan etkinlikler, yaşlıların sosyo-psikolojik gelişim düzeyleri
Haftasonu: Değerlendirme ve sertifikasyon
Hasta-yaşlı bakımı- 16 öğrenci 2 refakatçi-İtalya (geriatri)
1. hafta:
1. gün: Staj yerleştirmesi yapılacak kurumun tanıtılması, geriatrinin tanımının yapılması, geriatride temel prensipler
2. gün: Kimler geriatri ünitesine başvurmalıdır, geriatrik bir değerlendirme nasıl yapılmalıdır
3. gün: İtalya´da geriatrik uygulamaların incelenmesi, uygulama farklarının gözlemlenmesi ve not edilmesi
4. gün: 65 yaş üstü yaşlıların fiziksel ve ruhsal sağlığının tespit edilmesi
5. gün: Yaşlı bakımında davranış biçimleri, yaşlıya yaklaşım ve motive etme
Hafta sonu: Değerlendirme, kültürel, tarihi binaların ve müzelerin gezilmesi
2. hafta:
1. gün: Geriatrik hastada beslenme ve sıvı dengesi
2. gün: Geriatrik hastada ilaç kullanımı
3. gün: Geriatrik hastaların psikososyal gereksinimleri
4. gün: Ev kazalarının ve düşmelerin engellenmesi
5. gün: Geriatride yaşam kalitesinin artırılması
6. gün: Italyada dünyada ve ülkemizde 65 yaş üstü yaşlı nüfusu, bu nüfusun yaşam kalitesi, yaşlanma teorileri
7. gün: Değerlendirme ve sertifikasyon
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI PROJE AKIŞI
1. hafta:
1. gün: Staj yapılacak kurumun departmanlarının tanıtılması, yeni yemek reçetelerinin tanımı, uyum semineri
2. gün: Yemek reçetelerinin yararları, reçete hazırlama aşamaları
3. gün: Sebzeleri ve meyveleri hazırlamada oluşan artık/kayıp oranlarının en aza indirilmesi
4. gün: Gövde etlerde kemik artık/kayıp oranlarının en aza indirilmesi
5. gün: Mutfakta yaygın olarak kullanılan pratik ölçü araçları/kapları, ölçü araçlarının açıklaması ve gramajları, dijital ölçü kaşığı kullanılması
Hafta sonu: Değerlendirme, kültürel, tarihi binaların ve müzelerin gezilmesi, dinlenme
2. hafta:
1. gün: Pişirme tekniği, yemeğin hazırlanması
2. gün: Yeni reçetelerin standart reçetelere dönüştürülme aşamaları, dijital yemek reçetesi, Yunanistan ve dünyaca ünlü dijital yemek reçetesi program örnekleri
3. gün: Yemek reçetesi tasarlamanın nedenleri ve önemi, yeni yemek reçetesi tasarlamak için araştırılması gereken dökümanlar
4. gün: Belirli malzemeler dahilinde örnek uygulama yeni reçete tasarımı yapılması
5. gün: Yunanistan yemek kültürünün, yeni reçete örneklerinin, yemeklerde kullanılan sosların ve yemek çeşitliliğinin gözlemlenmesi
Hafta sonu: Analiz raporları değerlendirmeleri, sertifikaların alınması